2012. 06. 01.

pénteki PEYOTE parádé - Az öreg indián bölcsessége

Olvastam egy történetet. Elgondolkodtatott. 

 Egy öreg indián tanítja az unokáját, az élet dolgairól beszélgetnek.  

- Harc dúl bennem. - mondja a fiúnak.  - Szörnyű erőpróba. Két farkas küzd egymással. Az egyik gonosz - ő a harag, irigység, bánat, sajnálkozás, mohóság, nagyképűség, önsajnálat, bűntudat, düh, kisebbrendűség, hazugságok, hamis büszkeség, felsőbbrendűség és önzőség.
Majd így folytatja
- A másik jó - ő az öröm, békesség, szeretet, remény, nyugalom, alázat, kedvesség, jóindulat, nagylelkűség, igazság, együttérzés és hit. Ugyanez harc megy végbe benned, és minden más emberben is.
Az unoka elgondolkozik egy percre majd megkérdezi a nagyapját:
- Melyik farkas fog győzni?
Az öreg indián egyszerűen ezt válaszolja: - Az, amelyiket táplálod.

7 megjegyzés:

  1. Jó a minta, és még jobbak a színei. El tudnám viselni, na.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem ezt a tortenetet.
    Amikor kicsi voltam olvastam az osszes Winnetou konyvet es mint egy gyerek el is hittem ,hogy valoban olyanok az indianok.Amikor kikoltoztem Kanadaba nagy tavak egyikehez akkor tudtam meg hogy Karl May sosem jart Kanadaban es az egesz amit irt csak a fantaziajaban elt,de egy biztos ,az a fajta indian bolcsesseg amirol Karl May irt es amirol a kis torteneted szol az valoban letezik az indianoknal.
    Nagyon szeretem a kulturajukat
    Csodalatos szep mintat keszitettel.Koszonom

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik a történet is és a minta is! Loptam, köszi!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű a minta, és a történet is nagyon szép. Sokan tanulhatnánk belőle...

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű minta,megint ,KÖSZÖNÖM!!és a történet nagyon elgondolkodtató!

    VálaszTörlés
  6. Válaszok
    1. It isn't for sale. You can use it for free. Have a nice beading!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...